Aneks do Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania

Aneks  do  Wewnątrzszkolnych  Zasad Oceniania uczniów
Szkoły Podstawowej Nr 8
ks. Stanisława Ormińskiego w Rumi na czas zdalnego nauczania 

Niniejsze zasady zostały sporządzone z uwzględnieniem przepisów: Rozporządzenie Ministra Edukacji na rodowej z dnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

  1. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane
    w szczególności:

1) z wykorzystaniem:

a) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem www.epodreczniki.pl,

b) materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,

c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,

d) innych niż wymienione w lit. a–c materiałów wskazanych przez nauczyciela;

2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;

3)  środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, w tym poprzez aplikację zoom.us, skype, Discord, Messenger czy Facebook lub inne;

4) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami.

  1. Przedmiotem oceniania na zajęciach online są:

1) wiadomości i umiejętności szczegółowo określone w programie nauczania, o których uczeń został poinformowany na początku roku szkolnego;

2) zaangażowanie i aktywność w pracy na lekcjach;

3) systematyczność i gorliwość w wypełnianiu obowiązków szkolnych.

  1. Formy sprawdzania wiedzy i umiejętności:

1) na lekcjach online stosowane są następujące formy sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów:

  1. umiejętność rozumienia czytanego tekstu,
  2. prace domowe,
  3. prace klasowe, sprawdziany, kartkówki,
  4. aktywność uczniów wykazywana podczas lekcji online,
  5. wypowiedzi monologowe w formie nagrań multimedialnych,
  6. projekty, konspekty, referaty,
  7. prezentacje multimedialne,
  8. konspekty, mapy mentalne, plansze,
  9. quizy, testy, testy interaktywne;

2) informacje o terminie, formie i zakresie prac są przekazywane na bieżąco;

3) terminy wykonania  prac i  oceny ucznia wpisywane są  do dziennika elektronicznego.

  1. Szczegółowe zasady oceniania:

1) Na lekcjach online obowiązuje sześciostopniowa skala ocen (1,2,3,4,5,6).

2) Ocenianiu podlega aktywność uczniów wykazywana podczas planowych lekcji online  zarówno w formie wideokonferencji, jak też w formie czatu.

3) Uczniowie mają obowiązek wykonać zadanie domowe w terminie określonym przez nauczyciela.

4) Prace domowe mogą być odsyłane drogą online w formie dokumentu tekstowego, zdjęcia, skanu itp.  i w innej formie zgodnie z ustaleniami z danego przedmiotu.

5) Nierozliczenie się z  zadania skutkuje oceną niedostateczną.

6) Jeżeli uczeń z przyczyn losowych (awaria sprzętu multimedialnego, Internetu) nie może oddać pracy w terminie, ma obowiązek uczynić to w terminie uzgodnionym z nauczycielem.

7) Uczeń ma obowiązek systematycznego (zgodnie z planem lekcji) sprawdzania wiadomości wysyłanych przez nauczyciela (dziennik elektroniczny, e-mail, Messenger, Discord i inne sposoby komunikacji ustalone z nauczycielem).

  1. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197) są określone w Wewnątrzszkolnych Zasadach Oceniania .
  2. Warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych w formach pozaszkolnych są uzgadniane poprzez moduł WIADOMOŚCI w e- dzienniku z nauczycielem przedmiotu, uczniem i rodzicem.
  3. Uczniowie i Rodzice są informowani przez e- dziennik o ocenach i postępach w nauce.