Bo przyjaciel jest jak stary pluszowy miś, nie ważne, że stary, ważne, że bardzo go kocham 

25 listopada obchodzony jest w Polsce Światowy Dzień Pluszowego Misia (jest on obchodzony od 2002 – dokładnie w setną rocznicę powstania maskotki). Znacie historię pluszowego misia? Nie? To posłuchajcie! Są dwie historie narodzin tej niezwykle popularnej zabawki, nie tylko wśród dzieci, ale również wśród dorosłych.

Pod koniec XIX w. pochodząca z Niemiec, sparaliżowana wskutek choroby, Margarete Steiff szyła pluszowe zwierzątka. Jej siostrzeniec Richard Steiff wpadł na pomysł, aby założyć firmę produkującą takie zabawki. W 1903 roku zabawki wystawiono na targach w Lipsku i właśnie tam zainteresowały Amerykanów, którzy dokonali zamówienia aż 3000 egzemplarzy. W Stanach Zjednoczonych zyskały one ogromną popularność.

W listopadzie 1902 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore “Teddy” Roosevelt podczas polowania ujrzał małego niedźwiedzia, który miał być przeznaczony na trofeum. Zlitował się nad zwierzęciem i kazał puścić je wolno. Wydarzenie zilustrował Clifford Berryman, a jego grafika opublikowana została w dzienniku “The Washington Post”. To właśnie ten rysunek stał się inspiracją dla Morrisa Mitchoma, który za specjalnym pozwoleniem prezydenta rozpoczął produkcję pluszowych misiów o nazwie Teddy. Miś zyskał ogromną popularność i do dzisiaj polski pluszowy miś, to dla mieszkańców zza oceanu „Teddy’s Bear”!

Szkolną bibliotekę odwiedziły dzieci z klasy „Oa” aby wspólnie z wychowawczyniami i paniami bibliotekarkami: Aliną Rymon Lipinską i Anną Rogowską wspólnie poznawać szkolną bibliotekę i świętować Dzień Pluszowego Misia.

Zajęcia zaczęliśmy od tego: Co to jest biblioteka szkolna?, Do czego i komu służy?, Jakie obowiązują w niej zasady?. Następnie wysłuchaliśmy krótkiej historii pluszowego oraz odgadywaliśmy zagadki (jakie pluszowe misie są widoczne na fotografiach. To wszystko robiliśmy pod kierunkiem pani Anny Rogowskiej.

Kolejnym punktem naszych zajęć było słuchanie bajki o misiu czytanej przez panią Alinę Rymon Lipinską i gestykulacja do wybranych jej fragmentów. Dzieci doskonale pokazywały: jak miś jest głodny, śpi czy wspina się na drzewo. Kulminacyjnym punktem lekcji było robienie misiowych czapek (widocznych na zdjęciach). W tą pracę zaangażowały się obie wychowawczynię klasy „ Oa” oraz obie panie bibliotekarki.

Zajęcie było nie lada wyzwaniem nikt przecież nie mógł wyjść z Sali bez misiowej czapki. Podsumowaniem zajęć był misiowy taniec „ Zumba Kids cu Andrei – Gummy Bear” prowadzony przez obie panie bibliotekarki. Dzieci bardzo chętnie tańczyły do zaprezentowanej piosenki. W doskonałych humorach i z czapeczkami na głowie wróciły do swojej sali wraz z wychowawczyniami.