18 kwietnia br. podczas zajęć komputerowych uczniowie klasy 3a, korzystając z robotów edukacyjnych GeniBot oraz kart i maty do kodowania, uczyli się programowania.
PROGRAMOWANIE
GOGLE VR
Zajęcia z okularami do wirtualnej rzeczywistości VR
Na zajęciach języka kaszubskiego z kl. 4a i 6a przy wirtualnym zwiedzaniu Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach wykorzystaliśmy google VR.
PROGRAM TINKERCAD
28 lutego w świetlicy szkolnej, uczniowie klas I-III (grupa I) w ramach programu Laboratoria Przyszłości zostali wprowadzeni do świata projektowania przestrzennego. Odkryli podstawowe zasoby programu TINKERCAD - niezwykle intuicyjnej aplikacji online, służącej projektowaniu 3D. Podczas burzy mózgów dzieci starały się zdefiniować pojęcie projektowania, wskazywały na przedmioty, które w ich otoczeniu zostały zaprojektowane. Następnie uczniowie zastanawiali się nad istotą umiejętności projektowania w procesie powstawania produktów. W części praktycznej natomiast ćwiczyli wykorzystanie kilku podstawowych funkcji i narzędzi wbudowanych w oprogramowanie: umieszczali na płaszczyźnie roboczej wybrany obiekt oraz zmieniali jego kolor. Niewątpliwie technologia nie jest dzieciom obca, widząc jak sprawnie korzystają z nowego oprogramowania. Galeria
27 kwietnia w świetlicy odbyły się kolejne zajęcia z wykorzystaniem aplikacji Tinkercad, w ramach działań programu laboratoria przyszłości. Tym razem ćwiczyliśmy powiększanie i pomniejszanie przeniesionego obiektu na matrycę roboczą oraz zmianę jego położenia, ćwicząc umiejętności w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych. Ponadto uczniowie zdobyli/utrwalali wiedzę w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych. Przed nami kolejne ciekawe zajęcia, podczas których odkrywać będziemy tajniki projektowania 3D. Galeria
GREEN SCREEN
Na zakończenie obchodów Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery #OTK2022SDSiZRP klasa 8g wraz z wychowawcą oraz nauczycielem doradztwa zawodowego p. Martą Brzozowską zrealizowała w ramach lekcji zajęcia projektowe - wybrane zawody na rynku pracy. Wykorzystane zostały sprzęty z programu #LaboratoriaPrzyszłości, m.in. zestaw Green Screen.
Pełna fotorelacja
MIKROSKOP
Podczas zajęć przyrodniczych klasa 3a korzystała z mikroskopu, dzięki któremu obserwowała preparaty przygotowane z żywych roślin okopowych. Powiększony fragment bulwy ziemniaka kojarzył się uczniom ze śniegiem skrzącym się w słońcu, z rozlewającą się pianą albo drobinkami rozbitego szkła. Więcej nie zdradzimy. Zachęcamy do doświadczeń.
iPADY
W ostatnim czasie klasa Id pod czujnym okiem swojej wychowawczyni oraz nauczyciela j. angielskiego p. Małgosi Kowalewskiej wzięła udział w zajęciach z iPadem w ramach projektu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie używając nowoczesnego sprzętu wykonywali serię zdjęć, a następnie przesyłali swoje fotografie pomiędzy sobą. W trakcie wykonywania zadania uczniowie wykazali się wielką kreatywnością. Było nie tylko twórczo, ale też bardzo wesoło:) Brawo Id!