8 mają obchodzimy Dzień Bibliotekarza z tej okazji świetliczaki z własnoręcznie wykonanymi laurkami, prezentami w postaci zakładek do książek i życzeniami udały się do szkolnej biblioteki. Pani Aniu i Małgosiu życzymy pogody ducha, wielu słonecznych dni oraz sukcesów, aby praca wśród książek przyniosła moc satysfakcji i radości.
WIZYTA W BIBLIOTECE
POROZMAWIAJMY O WARTOŚCIACH
9 maja odbyły się w świetlicy kolejne zajęcia w ramach projektu pt. "Porozmawiajmy o wartościach". Spotkanie rozpoczęliśmy rozwikłaniem rebusu, którego rozwiązanie, słowo "troska" było zagadnieniem kluczowym zajęć. Uczniowie wysłuchali bajki pt. "Jak ocelocik Luis nie zostawił słabszego w potrzebie". Podjęliśmy następnie refleksję nad ważnymi zagadnieniami przedstawionymi w treści utworu. W dalszej kolejności, uczniowie w podziale na grupy starali się utworzyć jak największą ilość słów z wyrazu "troska". Stworzyli także mapę myśli do pojęcia "troska". Wskazali również zawody, które wymagają umiejętności okazywania innym troski. Na zakończenie uczniowie wspólnie zaproponowali motto podsumowujące zajęcia: "Troszczę się o tych, którzy potrzebują wsparcia! Galeria
MAJOWE ŚWIĘTA
PATRIOTYCZNY SPACER
WIZYTA W KWIACIARNI
27 kwietnia obchodzimy dzień florysty. Z tej okazji świetliczaki udały się do pobliskiej kwiaciarni z życzeniami i piękną laurką. Od Pani Małgosi dowiedzieliśmy się jak dobierać kolory kwiatów do bukietów, jak troszczyć się o rośliny, jakie kwiaty lubią swoje towarzystwo a jakich ze sobą nie łączyć. Sekretną radą od pani florystki, żeby rośliny pięknie się prezentowały jest codzienna rozmowa z nimi. Było nam bardzo miło gościć w Bukieciku.
MISTRZOWIE PLANOWANIA
W świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia w ramach projektu pt. ‘’Mistrzowie planowania. Jak zrealizować pomysł?’’. Podczas lekcji zatytułowanej ‘’Jak zaplanować wycieczkę?’’ uczniowie wspólnie rozwiązali krzyżówkę z hasłem ‘’planowanie’’. Następnie dzieci obejrzały filmik edukacyjny, z którego dowiedziały się jakie czynniki są niezbędne podczas planowania. Po projekcji, uczniowie poznali dodatkowo narzędzia, wykorzystywane do tworzenia planu i harmonogramu, tworzyli też własne plany, zapisując w nich najważniejsze wydarzenia przyporządkowywane danym przedziałom czasowym w poszczególne dni tygodnia. Wykorzystując zdobytą wiedzę ułożyliśmy wspólnie wstępny plan wycieczki do Gdańska, korzystając z zasobów internetu w celu znalezienia ciekawych atrakcji turystycznych w mieście. Na zakończenie uczniowie zbudowali z różnych klocków, elementów gier oraz domino plan miasteczka turystycznego z wieloma atrakcjami. Galeria