Terapia pedagogiczna – to system zintegrowanych i zaplanowanych w czasie, zindywidualizowanych działań zapobiegawczo – naprawczych, stymulacyjno – usprawniających i korekcyjno – kompensacyjnych, realizowanych przez nauczyciela terapeutę w różnych formach pomocy specjalistycznej dla uczniów wykazujących różnego rodzaju trudności w nauce, przy jednoczesnym prawidłowym rozwoju umysłowym i prawidłowej motywacji. Trudności te spowodowane są fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Zaburzenia takie są współodpowiedzialne za powstawanie:
Celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie rozwoju poszczególnych funkcji percepcyjno – motorycznych odpowiedzialnych za powstanie w/w trudności oraz kształtowanie takich cech osobowości i charakteru, dzięki którym uczeń może osiągnąć optymalny dla siebie rozwój oraz opanować wiadomości i umiejętności szkolne, gwarantujące powodzenie w nauce.
Do głównych zadań terapii należy:
Metody pracy, stosowane na zajęciach terapeutycznych, to głównie metody czynnościowe, które zaspakajają najważniejsze potrzeby dziecka: działania, przeżywania, odkrywania, uczenia się i przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju osobowości.
tekst źródłowy:
http://glogdansk.pl/glo/gg/terapia-pedagogiczna/
"Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz odczytać lub tylko zakreślić i własną wypełnić treścią"
84-230 Rumia
ul. Świętojańska 11